مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 06:252020-08-14سياسي

مباهله دلیلی قرآنی بر فضیلت اهل بیت(ع) و خلافت امیر المومنین است


دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی در بیانیه ای اعلام کرد: جریان مباهله دلیلی قرآنی بر فضیلت اهل بیت(ع) و خلافت امیر المومنین علی(ع) است.

- دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی در بیانیه ای اعلام کرد: جریان مباهله دلیلی قرآنی بر فضیلت اهل بیت(ع) و خلافت امیر المومنین علی(ع) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، متن پیش رو بیانیه مجمع جهانی شیعه شناسی به مناسبت سالروز واقعه مباهله است که در ادامه آمده است؛ واقعه مباهله یکی از مهمترین رخداد های وحیانی در تاریخ اسلام و سندی محکم برای حقانیت تشیع و منزلت اهل ‏بیت(ع) نزد پروردگار و همه عقلای عالم است.

یکی از ابعاد مهم مباهله، جایگاه بسیار ممتاز و برجسته حضرت امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا(ع) و امام حسن و امام حسین(ع) نزد خداوند و پیامبر(ص) را روشن می کند.

آیات مباهله اثبات می کند که کسانی مقرب ترین و با فضیلت ترین نزد پیامبر(ص) هستند و در عالم هستی و نزد خداوند محبوب ترین افراد کیستند.

خداوند خواست تا با کسانی که با پیامبر مجادله می کنند و حق را نمی پذیرند، به مباهله برخیزد، تا حقیقت راستین دین پیامبر خاتم آشکار و دروغ گو رسوا شود.

مباهله یک مبارزه معنوی است که جمعی به درگاه خداوند تضرع می کنند و از خداوند مسئلت دارند تا کاذبین و افرادی که در برابر حق و حقیقت می ایستند مورد لعن قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مباهله دلیلی قرآنی بر فضیلت اهل بیت(ع) و خلافت امیر المومنین است

مباهله دلیلی قرآنی بر فضیلت اهل بیت(ع) و خلافت امیر المومنین است